Thursday, February 22, 2007

Anke uit Alphen: Een ander begin

Het is eind augustus als ik aan het overhuizen ben. De camper is in dit geval verhuiswagen en de werkplaats is hetgeen verhuisd gaat worden Garderen naar Dreumel. Het is een van de laatste ritten. Ik zet hem in zijn achteruit en parkeer hem voorzichtig voor de deur. Nadat de spullen zijn ingeladen stap ik weer in en zet hem weer in zijn een..... nee dus. ANWB erbij, gesleept naar Anke. Om thuis te komen zet Anke me op de trein en regel ik dat mijn vader me komt ophalen in Den Bosch.
Als ik eenmaal zit komt er een mevrouw tegenover me zitten en al snel raken we aan de praat. We praten over reiki, de Maalstroom, ze vertelt me dat ze een boek schrijft en over haar levensopdracht. Al gauw blijkt dat er verschillende synchroniciteiten zijn. Zo heet deze mevrouw, net als Anke, Anke. En komt ze net van haar buitenhuisje vandaan 10 kilometer van Anke vandaan. Ze gaat net als ik meestal niet met de trein en reist net als ik naar en woont in Alphen. Haar Alphen is Alphen a/d Rijn, de mijne Alphen a/d Maas.
Het is al met al een boeiende ontmoeting en ik voel de volgende dag nog een warme gloed bij me van haar. Een paar weken later pas mailen we en maken we een afspraak voor een ontmoeting.
to be continued

No comments: